Weekend in Scheveningen – Louis Davids


Wie thuis hoort bij de rijken – En zich moet laten kijken
Wie op zijn peer moet zitten – Om anderen te bevitten
Wie een auto moet besturen – Al zou hij ‘m een dag huren
En onder het chauffeuren – Luid zit te converseren
“Zeg George, als ik naar Nice ga – Met mijn Hispano Suiza
Dan stuur ik jou een kaartje – Ik maak nog een boulevardje”
Of, wie in het luxe bad zwemt – En daarna naar de stad tramt
Die weet wat “knal” en “chic” is – Maar niet wat romantiek is
Doch wie op scheve schoenen – Gespeend is van miljoenen
Kan, desnoods met een krant aan – Eens naar het stille stand gaan
Waar het zo gezellig druk is – Waar liefde en geluk is
Waar kinderen kuilen graven – En oude opa’s draven
Waar mensen eerlijk zweten
En apenootjes eten
Waar badcostuums te huur zijn – Die “pas” voor elk figuur zijn
Omdat diverse gaten – Voldoende speling laten
En menigeen zegt: “Lieve schat – Ik heb een goede week gehad”

refrein:
Ik breng mijn weekend door met jou in Schevenigen
De zee is lauw, de lucht is blauw in Scheveningen
Daar kan je braaien in het zand
Met een ijsco in je hand
Zo samen aan het stille strand in Scheveningen

Een spraakzame familie – Met Mokums domicilie
Dat hoor je aan hun speechen – Met pakjes brood op fietsen
En schoongewassen voeten – Omdat ze “baaien” moeten
Eet smakkend zuren stokken – En kleffe noga blokken
Ma slaakt coquette gillen – Waarvan de duinen trillen
Pa heeft zich aangekleed en – Een pantalon vergeten
En die, zo onomwonden – Op Ma d’r stuur gebonden
Ma zegt: “‘t Is nonchalance – Omdat je sting te sjanse
Hiernaast op dat nekijve – Jij weet nooit heer te blijven”
Ma wenst hem enkele rampen – Van koorts tot lichte krampen
Pa zegt: “Als het nou moet, schat – Dan fuif ik op een bloedbad
Ben je dan pas tevree, klier – Ik maak de Rooie Zee hier”
De kind’ren staken ‘t stoeien – Gaan zich ermee bemoeien
Ze zeggen: “Kijk ze knijzen – Laa Pa z’n eigen deizen”
Pa zegt: “‘t Is waar potdomme – D’r zou haast ruzie kommen”
Hij kietelt Ma weer in haar zij – En met een zandbas neuriet hij
refrein

Leave a Reply

