MAANDAGOCHTEND BLUES


maandagochtend blues

 040307snijdenaangras

maandagochtend zijn wij onderweg in treinen met beslagen ramen

het door regen plat gebeukte land onttrokken aan onze lege blik

– wie heeft bedacht dat de schilderijtjes moesten verdwijnen

zodat we niet voelen hoe de grasspriet onze vinger klieft?

Dus verdrink ik in de stroom berichten op het scherm

een slim mobieltje verdrukt de gratis flodderkranten

met de soundtracks van de speellijst uit mijn mp3, geharnast

in sissende oordopjes word ik godzijdank niet uitgenodigd

tot verbaal contact – als het treinstel schudt kijk ik langs je heen

raken onze knieën niet elkaar en zoek jij troost in je schoudertas

 

in deze volgestouwde reiscapsule ben ik van je afgeschermd

een onzichtbaar aura dat mijn existentie veilig stelt

je lijfelijk hier-zijn draaglijk maakt tot ik word uitgespuugd

op het perron en mijn weg zoek langs het kerkhof

van in elkaar verstrengelde fietsen, die slechts wachten

op het moment dat het kettingslot wordt losgemaakt

Leave a Reply

